Audrey. Bokrecension.

Den här boken är nog av de bästa ungdomsböckerna jag har läst under mitt 16-åriga liv. Audrey dumpar sin kille Evan som skriver en låt om henne. Ingen visste att den låten skulle klättra upp och bli en av USA:s mest kända låt och att Audrey också skulle bli känd. Snart är det fotografer utanför hennes hus och hon får sitta själv i skolan och plugga. Livet är uppochner för Audrey bara för en liten låt.

Jag älskar storyn och karaktärerna. Jag älskar också Audrey och James. Jag älskar nog hela boken tror jag.
En sak som jag tar med mig är hur Audrey behandlade sin katt. Fånigt jag vet. Men när jag läste boken kändes det som om hennes katt var en person. Det var annorlunda men också lite häftigt.

På baksidan tycker jag att det borde stå, läs den inte om du är trött och skrattar åt vad som helst. Det slutade för mig med ett allvarligt skrattanfall. Jag tror faktiskt att det beror på boken. För humor hade den nog allt. I skolan satt jag också och fnissade lite.

Jag är förälskad i James. Även om det vart pang på, typ James pratade EN gång med Audrey och så var hon kär och blabla.
Jag tycker att folk borde läsa den här för att få en insyn hur det är att vara känd. Det är nog alltid så lätt. I Audreys fall så vill hon inte ens vara känd. Jag tycker nästan lite synd om kändisarna nu haha. Eller inte.

Som sakt så är det här en bok som har klättrat upp på min topp 10 lista. Den är rolig, spännande, annorlunda och jag hoppas den hänger kvar i många år!

Boken får 10/10 Happy Zlatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback