Välkommen hem. Bokrecension.

Jag känner att jag måste hylla Lindbäck för den här boken. Jag hade inte så höga förväntningar. Tyckte ju inte om Saker som aldrig händer så jag trodde den här skulle vara precis lika dålig om jag ska vara ärlig. Men jag vart glatt överraskad. Riktigt överraskad faktiskt! Den här boken var i en helt annan klass än Saker som aldrig händer. Det märks att Johanna har utvecklat sitt språk och karaktären något enorm.

Sara kommer tillbaka efter ett år i London. Hon tror att allt ska vara precis som förut. Innan hon åkte dumpade hon sin kille Mattias. Men allt blir inte som hon har tänkt sig, vännerna drar sig undan och Sara börjar på Jujusti där hon träffar Adrian. Han är skitjobbig men allt blir mycket roligare när han är med. Men Mattias då? Kan hon gå vidare?

Dock så är storyn så gammal. Tjej velar mellan två unga män. Men det går att läsa om det, bara det händer något mer. Något djupare eller spännande
Det märks att Johanna har fått inspiration utav Sarah Dessens karaktär Eli. Adrian påminde väldigt mycket om honom. Men ni vet ju vad man säger, man får skriva om samma saker men bara det inte är likadant. Det skilde sig inte mycket ifrån Adrian och Eli. Men inte mig emot, jag älskar Eli och nästan Adrian lika mycket.
Dock så störde jag mig lite på Sara. Jag förstår att hon har svårt att välja, men det var så mycket velade fram och tillbaka! Efter ett tag så blir det faktiskt ganska tröttsamt att läsa om det. Men det var aldrig tråkigt att läsa boken eftersom det nästan alltid hände något, vilket är bra. Också så använder Johanna ett lättsamt och trevligt språk vilket höjde läsningen!

En annan sak som är värd att ta upp är hennes vänner, dom var för många för att hålla reda på. Tove, Agnes, Sofia. Jag vette fan vad de hette. Många var dom iaf och tänk på det Johanna! Blanda inte in för många vänner, det blir svårt att hålla reda på och speciellt om ingen skiljer sig ifrån mängden.

Den här boken är värd att läsas och uppmärksammas. Det märks att Johanna utvecklar sitt skrivande för varje bok och jag väntar spänt på hennes nya bok som snart kommer ut.

Det dåliga tynger upp det bra med boken så därför får boken en 6:a.


Författare: Johanna Lindbäck
Antal sidor: 344 sidor Varning för sträckläsning!
Betyg: 6/10
Serie: -



Hennes nya bok ser ut såhär nedanför och handlar om en kille.


Har ni tänkt på att Johanna skriver varannan bok om en tjej och en kille.

Tänk om det där är jag - tjej
Saker som aldrig händer - kille
Välkommen hem - tjej
Som om jag frågat - kille


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback