Eurovision favoriter 2012

Varje år samlar på mig ett par favoriter som har tävlat i Eurovision. Några favoriter förra året var Estlands, Azerbaijans och Norges! Lyssnar på dom fortfarande. Men nu är det ju 2012 och nya favoriter ska läggas till i Spotify listan. 

Jag är så jäkla glad över att ni vann. Det är så stort! Säg mig, hur många gånger har ni inte suttit och hoppas varje år att Sverigeäntligen ska vinna? När jag var mindre så var Eurovision det största som hände. Jag är ett fan av Schlagern och filmen Livet är en schlager har länge varit en av mina favorit filmer.


Turkiets kille är söt snygg och har en bra låt! Första gången jag hörde den här låten tänkte jag "varför har en så söt killen en så dålig låt?" Men efter några spelningar så diggar jag den!

Maltas låt tyckte jag om. Skönt gung. Brukar inte tycka att Malta har så bra låtar, men den här är ju hur bra som helst! En refräng som sätter sig på huvudet också.

 

Cypern. Plus för att hon har en bänk av böcker! En perfekt sommarlåt som man kan dansa till.

Danmarks låt då. Hur kunde den här fått så lite poäng? Borde ha kommit tvåa efter Sverige. Så jäkla bra låt och gud vad berör. Så fort jag hör den så kommer saknaden efter en person <3

Sista låten, så fin låt. Får tårar i ögonen. Förstår inte heller varför den här kom så långt ner. Absolut den bästa balladen i hela tävlingen tycker jag!

 

Men den bästa låten då? EUUUUPHORRRIIIIAAAA! Andra gången jag äntligen kan säga att rätt låt vann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback